Ha hallott már a részecskeszűrőről, akkor tudja, hogy ez a dízeles járművek Achilles-ína, ugyanis képes könnyen tönkremenni, ami sajnos azt vonja maga után, hogy ekkor részecskeszűrő csere fog jönni – mégpedig több százezer forint értékben. De mi is az a részecskeszűrő, hogy ennyit kóstál? A dízeles erőforrások nagyon sok káros anyagot bocsájtanak ki magukból. Ez ellen egyedül azzal lehet tenni, ha már a kijutás előtt megakadályozzuk, hogy a korom az égéstérből a levegőbe tudjon kerülni. A részecskeszűrő elnevezésű eszköz összegyűjti a kormot, csapdába ejti, hogy az ne okozhasson egészségügyi gondokat. A korom aztán úgy tud eltűnni a szűrőből, ha kiég. Ehhez arra lesz szükség, hogy a jármű legalább fél órán át 2000-es fordulat felett pörögjön. Ha ez nem valósul meg (mert például magyar városi közlekedésre van kárhoztatva az autó), akkor a szűrő könnyedén tönkre tud menni. A részecskeszűrő csere ekkor jön be a képbe, mint megoldás. Mivel a részecskeszűrő csere minden lesz, csak éppen nem olcsó, így érdemes mindenképpen tenni valamit a részecskeszűrő megtisztítása érdekében; ha mást nem, el kell vinni az autót olyan útra, ahol legalább 30 percen keresztül ki lehet húzatni a motort.